Goede resultaten pop-up store bij Provincie Zuid-Holland

Op 21, 22 en 23 januari stond de ABP pop-up store bij de Provincie Zuid-Holland. De eerste dag als onderdeel van de vitaliteitsmarkt, waar veel collega’s op af kwamen. Gelukkig werd de store ook op dag 2 en 3 goed bezocht. Pensioen leeft sterk bij de provincie. Dat is logisch, want één op de vijf medewerkers gaat binnen 6 jaar met pensioen.

 

Waarom een pop-up store?

Als het gaat over pensioen is het lastig om collega’s onder de 50 te bereiken. De pop-up store is een laagdrempelige manier voor mensen om vragen te stellen zonder een afspraak te hoeven maken. De levensfaseambassadeurs van de provincie hebben gesprekken met medewerkers van alle leeftijden, maar zo’n driekwart is 50+. De gesprekken die ze hebben met deze medewerkers gaan vooral over pensioen. Ook de gebruikelijke voorlichtingsbijeenkomsten worden door 50-plussers al goed bezocht.

 

Aandacht voor pensioen

De pop-up store bleek een goede manier om meer aandacht te krijgen voor dit onderwerp bij de medewerkers, want er waren voldoende bezoekers om 3 of 4 mensen in de store bezig te houden. Ook de accountmanager van ABP was iedere dag enkele uren in Den Haag om vragen te beantwoorden. De 2e en 3e dag was het rustiger, waardoor er meer tijd was voor langere gesprekken. Er zijn verschillende vervolgafspraken gemaakt om op een later tijdstip rustig door te praten.

 

Gezamenlijk organiseren

De vitaliteitsmarkt ging over fysieke, mentale en financiële fitheid. Het thema pensioen sloot daar perfect op aan. Er waren kraampjes en workshops over allerlei onderwerpen.
Die aanpak werkt; aansluiting zoeken bij collega’s die zich met verwante onderwerpen bezighouden en gezamenlijk iets organiseren. De provincie had nieuwsberichten geplaatst, overal posters opgehangen en de pensioenquiz flink gepromoot. Een tip: zet de store op een plek waar mensen al langs lopen. Vanwege de grootte stond hij in het provinciehuis wat achteraf, handiger is om hem bijvoorbeeld bij de ingang van het bedrijfsrestaurant te plaatsen.

 

De reacties die de levensfaseambassadeurs achteraf ontvingen waren erg positief. Voor de provincie een reden om dit vaker te gaan organiseren.

Deel dit initiatief via:

Log in om te reageren op dit bericht.

Plaats als eerste een reactie op dit bericht