Pop-up store bij UW Samenwerking groot succes

Bent u benieuwd hoe de pop-up store is ontvangen en hoe we de interne communicatie hebben aangepakt? Lees het hier.

Wij hebben de Pop-up store van het ABP geboekt om het gesprek over pensioen aan te gaan met onze medewerkers.
Binnen onze organisatie zijn we namelijk bezig met een generatiepact, een regeling waarbij ouderen minder kunnen gaan werken onder gunstige voorwaarden, om een plek te creëren voor jongeren. Het inzetten van keuzepensioen is daarbij een optie, waar we de mensen graag uitleg over wilden aanbieden.
Maar we vonden de Pop-up store ook een mooie gelegenheid om alle werknemers kennis te laten maken met het vernieuwde MijnABP en laagdrempelig pensioeninformatie te geven.

Interne communicatie hebben we als volgt aangepakt:

  • Een week van tevoren hebben we een aankondiging op ons intranet geplaatst.
  • De posters uit de toolkit hebben we geprint, aangevuld met de data waarop de Popup store bij ons in huis was en opgehangen op prikborden.
  • Bericht op Twitter.

De aankondiging op ons intranet

De Pop-up store zag er prachtig uit, leek wel speciaal gemaakt voor de plek bij ons. Aan alles was gedacht, er waren zelfs echte plantjes. Dat de koffie er overheerlijk was, deed al gauw de ronde door het gebouw. We merkten dat collega’s er onderling over gingen praten en dat men elkaar motiveerde om eens een kijkje te nemen op de Pop-up store.
In totaal hebben zo’n 60 collega’s de Pop-up store bezocht en 40 mensen hebben een afspraak gemaakt bij de pensioenadviseur. We zijn zeer tevreden met dit resultaat.
En wat grappig was: het bericht op Twitter lokte zelfs een ABP-deelnemer die niet bij onze organisatie werkt naar de Popup-store!

 

 

Deel dit initiatief via:

Log in om te reageren op dit bericht.

Plaats als eerste een reactie op dit bericht