Nieuwe campagne: ‘Een fit pensioen’

Met pensioen in goede conditie. Dat is de insteek van de nieuwe campagne ‘Een fit pensioen’, die ABP introduceert voor werkgevers.

Voor de campagne is onder andere de ABP Pensioen Pop-up store in een nieuw jasje is gestoken. Ook zijn diverse digitale hulpmiddelen ontwikkeld. Op deze manier wil ABP werkgevers faciliteren om het gesprek over pensioen en duurzame inzetbaarheid aan te gaan met werknemers.

Achtergrond
We worden met z’n allen steeds ouder. Dat zorgt ervoor dat we ook langer moeten doorwerken. Dat is nodig, om de pensioenen ook in de toekomst te kunnen betalen. De stijging van de AOW-leeftijd is een voorbeeld van een besluit dat de regering heeft genomen om het pensioenstelsel betaalbaar te houden. We weten dat deze en voorgenomen maatregelen ervoor zorgen dat werkgevers nu al in beweging komen. Langer doorwerken, arbeidsmobiliteit en vergrijzing zijn bij bijna alle werkgevers actuele thema’s. Bij deze thema’s kan pensioen een rol spelen. Ook bij regelingen zoals het generatiepact is pensioen een belangrijke bouwsteen.

Mentaal en fysiek fit
Omdat werknemers in de toekomst langer moeten blijven werken, is het belangrijk om rekening te houden met hun gezondheid. Veel werkgevers hebben al aandacht voor fysieke en mentale gezondheid van hun werknemers. Vaak worden in cao’s concrete afspraken gemaakt over budgetten die ervoor zorgen dat werknemers, jong en oud, gezond langer kunnen blijven doorwerken. Initiatieven zoals bedrijfsfitness, fietsregelingen, coachingsgesprekken en mindfulness zijn bij werkgevers al heel gebruikelijk.

Nieuw: financieel fit
De financiële gezondheid van werknemers wordt niet altijd gezien als voorwaarde om langer door te werken. Toch is het minstens zo belangrijk: wij denken dat wanneer een werknemer financieel fit is, hij langer kan blijven werken. Als pensioenfonds is ABP graag een partner bij thema’s als duurzame inzetbaarheid. We richten ons op de financiële fitheid (of gezondheid) van werknemers. Mentale en fysieke fitheid zijn daarin thema’s die we in deze campagne meenemen om het belang van fitheid in het algemeen (langer, gezonder doorwerken) te onderstrepen. Wij hopen dat wij voor werkgevers en werknemers hierin een toegevoegde waarde kunnen bieden.

Pop-up store vernieuwd
Voor de campagne is de ABP Pensioen Pop-up store in een nieuw jasje gestoken. Ook zijn er nieuwe middelen ontwikkeld, zoals de Fit-test en de Keuzehulp ‘Met Pensioen Gaan’. Meer informatie hierover vindt u in de Uitleg gebruik Pop-up store.

Reserveer de Pop-up store

Nieuw: Compact store
Om werkgevers tegemoet te komen die graag de Pop-up store willen inzetten, maar graag meer flexibiliteit willen hebben om de store voor een kortere periode in te zetten, hebben we de ABP Pensioen Compact store ontwikkeld. Deze store is voor 100% doe-het-zelf. De store wordt afgeleverd en tot het tijdstip dat deze weer door de transporteur opgehaald wordt, kunt u zelf bepalen waar en hoe lang de compact store bij u staat. Meer informatie hierover vindt u in de Uitleg gebruik Compact store.

Reserveer de Compact store

Deel dit bericht via: