Welkom+

Met Welkom+ kunt u nieuwe medewerkers digitaal goed en makkelijk informeren over hun pensioen. Zo helpt ABP u bij de invulling van uw zorgplicht in lijn met de Wet pensioencommunicatie.

Voor wie?

Werkgevers die te maken hebben met een regelmatige instroom van nieuwe medewerkers. Denk dan aan gemiddeld 10 nieuwe medewerkers per maand.

Hoe werkt het?

Welkom+ is heel eenvoudig in te zetten:

  • Wij maken voor u een URL met uw eigen bedrijfslogo. Daarin vult u de e-mailadressen van uw nieuwe medewerkers in.
  • Medewerkers ontvangen een klant-en-klaar e-mailbericht van u, met een uitnodiging zich aan te melden voor de digitale informatie van ABP.
  • De aangemelde medewerker ontvangt een gepersonaliseerde welkomstmail van ABP met praktische informatie en een aantal tips. Bovendien krijgt hij voortaan onze digitale nieuwsbrief toegestuurd.

Dit regelt ABP voor u

U krijgt een lijstje met voorbereidingen. En u krijgt een basistekst die gebruikt wordt voor de welkomstmail. Deze basistekst kunt u aanvullen of aanpassen naar wens. Uiteraard staat de naam van uw organisatie onder de e-mail. Nadat u deze eenvoudige voorbereidingen heeft getroffen, krijgt u een url (link) en een wachtwoord. Zo krijgt u de beschikking over de e-mailtool.

Aan de slag!

Een keer per maand maakt u een bestandje waarin u uw nieuwe werknemers opneemt. Dit bestandje kunt u uploaden in de e-mailtool. En dan gaat alles vanzelf: uw werknemer ontvangt een welkomstmail (uit uw naam) met informatie over de pensioenregeling van ABP.

Meer informatie

Neem contact op met uw relatiemanager van ABP.

Hiervoor gaat u naar de Mijn Pensioenpluim omgeving.